11 Oca 2014

eşcinseller evlenebilmeli.

çünkü ben ve arnin beyim, iki heteroseksüel kişi olarak devlete evliliğimizi onaylattık." ileride birimize bir şey olursa yıllar içinde yaptığımız tüm maddi çaba diğerinindir" ismini verdiğim yasa ile diğerimizi güvenceye alabildik. mesela ikimizin de köpek gibi çalışarak aldığımız evimiz, bana bir şey olsa arnin'indir. ya da aksi.. kötü kötü düşünmek çok kötü hissettirse de  ikimizin bilinçaltında bu güven var. en azından bu var..

peki ya ikimiz de erkek olsaydık mesela.. birbirimizi çok sevecek ama evlilik yolu ile bunu güvenceye alamayacaktık. basitleştirirsem eğer: lgbti çiftler hayat boyu birlikte çalışıyorlar. herkesin canına okuyan mesai şartlarına boyun eğerek, ortak maddi külfetlerin altına girip ev sahibi oluyorlar. Mehmet ev kredisini öderken Barış tüm kazancı ile evi çekip çeviriyor mesela. sonra bir gün Mehmet ölüyor. Barış ile evli olamadığı için Barış o ev üzerinde hak talep edemiyor. sonra Mehmet'in, eşcinsel olduğu için kendisini yıllar önce reddeden ve ne maddi ne manevi hiç bir desteklerini görmediği ailesi ortaya çıkıp Barış'ın elinden yıllarca çalışıp didindiği ve en az Mehmet kadar hak sahibi olduğu evini elinden alıyor. çünkü neden? çünkü ev Mehmet'in ve tapu da Mehmet'in üstüne. Barış Mehmet'in ailesi değil ki! 
BOK DEĞİL!

bir başka örnekle devam edelim.. Ayşe ve Gönül birbirinin her şeyi. sevgiliden de fazlası.. yıllardır birlikte yaşıyorlar, aileleri onlarla görüşmüyor bile ve her iyi ve kötü anda sırt sırta direnmişler. hayata, hayat şartlarına, en çok da "ailelerine". 

sonra bir gün Ayşe bir kaza geçiriyor, hastane ve tıbbi işlemler... her market alışverişinde bir değil iki kişilik orkid alan Gönül hastanede Ayşe'yi ziyaret edemiyor. çünkü neden? çünkü Gönül, Ayşe'nin birinci dereceden akrabası sayılmıyor, çünkü Ayşe'nin annesi öyle istiyor. Gönül kim ki? Ayşe'nin kocası mı babası mı? işte tam bu noktada Ayşe'nin annesinin allah belasını versin! doktorlar ailenin onayını almak gereken bir işlem için imza peşinde koşuyorlar. son 15 yılını Gönül'ün koynunda geçiren Ayşe yattığı yerden kimselere sesini duyuramazken Gönül çaresizce bekliyor. devlet diyor ki, Ayşe'ye bir koca lazım onun seçimlerini yapmak için. ya da anne ya da baba, belki kardeş! Gönül kim ki? 

bunun bir de suç ve ceza versiyonu var. bütün hayatını birlikte inşa eden, her iyi ve her kötü günde en çok birbirine ihtiyaç duyan lgbti çiftlerden birinin başı belaya girdiğinde ve parmaklıklar ardına düştüğünde diğeri onu ziyaret edemiyor. çünkü birinci dereceden akrabası sayılmıyor. heteroseksüel çiftler nişanlı bile olsalar babacan devlet onları bağrına basabiliyor ama bu durumda yok öyle şeyler. "biz mi dedik lan ibne olun diye!" 

bunu buraya yazdım çünkü mecburi olarak bana verilen çevrede, (mesela okul ve iş gibi) sohbet ederken konular bu kısma geldiğinde şunu diyen çok insan gördüm: "ya eşcinsellik kendi seçimleri ama yani evlenmelerine izin vermek de oha yani artık çok fazla. ayrıca yaşasınlar ne yaşıyorlarsa, illa evlenmeleri mi lazım!" bu cümleyi her duyduğumda yukarıda yazdıklarımı özetledim onlara.. "evet canım, eğer istiyorlarsa evlenmeleri lazım. çünkü onları başka türlü koruyan bir sistem, yasa vs yok henüz" diyerekten epey tatlı tatlı çemkirmişliğim vardır. yalnız en güzeli ben bunları anlattıktan sonra bir kişi de çıkmadı "yine de hayır!" diyen. tüm bu varyasyonları kime anlattıysam "haklısın" dedi bana. zaten üzerine 1 cümleden fazla kafa yorunca aklı olan hiç kimse "hayır yine de hayır" diyemez. kalbi olmayan der ama. ki onlar da var tabi fakat kalpsiz olduğunu hissettiğim kimseye de bunları anlatmaya gerek duymamışım sanırım.. her neyse yine konu dışına çıkmadan bitireyim..

lgbti çiftlerin evlenmek için kimsenin onayına gerek duymadığı bir sistem istiyorum ben. sebebi de işte bunlar. belki burayı okuyan ve işin bu kısmını düşünmemiş biri varsa üzerine düşünsün istedim. bu yazıyı da ondan yazdım.. 

lütfen artık eşcinsel deyince aklınıza şakadan, komiklikten, renkli kıyafetlerden, bülent ersoy'dan falan başka şeyler de gelsin. bu yazıya iliştirebileceğim çok şey var ama en azından bunla bi başlasak fena olmaz.. he bir de gökkuşağı görünce aklınıza direkt gelebilirler bak onda sorun yok :) 

bir de aşağıdaki resme tıkayıp izleyin lütfen. ve neden bu kadar insanın orada olduğunu, yürüyüşün isminin neden "onur yürüyüşü" olduğunu, o anne babaların neden çocuklarıyla birlikte yürüdüğünü düşünün. sonra bir daha izleyin.. 

ayrıca her 
"benim eşcinsel arkadaşlarım da var, çok iyi insanlar
dediğinizde kutuplarda bir lgbti penguen ölüyor. 

neyse ben kahve yapmaya gidiyorum şimdi.. öps..

2 yorum:

Zat-ı Hatun ツ dedi ki...

Ellerinden operim=) bunu bi ara blogta paylasiyim

SonikPanik dedi ki...

o zaman gözünden öpeyim ben de :)

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...