5 Oca 2014

15 yaşındayken..

annemle babam hep kavga ederdi, ben de evdeki huzursuzluğa dayanamaz soluğu dışarıda alırdım.. 
15 yaşındayken hafta içi yemez içmez, bütün paramı biriktirir sonra da gider o zamanın haftalık karikatür dergilerini alırdım..
15 yaşındayken dergilerden artan paramı hafta sonu arkadaşlarımla istiklal'de harcardım.
15 yaşındayken en büyük derdim, istiklal'de gittiğimiz o bir kaç barda, morg'da gizli bahçe'de bize kimlik sormaları idi.. 
15 yaşındayken yirmi yaşında bir oğlana aşıktım..
15 yaşındayken iki bira içip maymuna döner sonra da "ay yok bi daha bu kadar içmiiijim" derdim..
15 yaşındayken gittiğimiz barı polis basmadan önce bize haber gelirdi biz de gider bulunmaz kültür merkezi'nde  çay falan içer, şiir dinletilerine katılırdık.
15 yaşındayken şiirden falan anlamaz, o dinletilerden sıkılır beş-on kişi bir masaya kaçar birbirimize akrostij şiirler yazardık..
15 yaşındayken en sevdiğim yerlerden biri tepebaşı tüyap'ın olduğu parktı. bazen on bazen otuz kişi orada toplanır, sütlü muz likörü ile kafa olur,  uzun eşek oynardık..
15 yaşındayken uyuşturucu bağımlılığı etrafımızda dolanırken biz birbirimize "aman sakın" gibisinden öğütler verir, cristian f.'in meşhur eroin kitabını elden ele dolaştırırdık..
15 yaşındayken dersleri hiç mi hiç umursamaz, yapmak istediğim mesleği seçmek için daha küçük olduğumu düşünürdüm..
15 yaşındayken hayat çok zor diye düşünürdüm.. 
15 yaşındayken polis görünce yönümü değiştirir, o zamanın modası satanist avını bahane ederek on beş yaşındaki kızları taciz eden polisten nefret ederdim.

" Berkin Elvan 14 yaşında bakkala ekmek almaya giderken, polisin attığı gaz fişeği sonucu kafasından vuruldu. 200 günü aşkındır başını koyduğu yastıktan kalkamadı. Uyuyor.. Yoğun bakımda."

bugün Berkin'in doğum günü, Berkin bugün 15 yaşında.. hisseder mi, duyar mı bilmiyorum.. ama olmaz böyle Berkin, senin uyanman lazım.. 

her gün kaç insan ölüyor bilmiyorum şu acayip dünyada.. kaç çocuk, benim onbeşimde yaşadıklarımı; hep güzel, suratımda salak bir gülümsemeyle hatırladığım şeyleri yaşamadan, hissetmeden ölüyor her gün bilmiyorum.. hepsine de içim gidiyor.. 
ama burada bir terslik var işte.. kaza değil, suçlu belli ama cezalandırılmıyor.. iki yüz gün oldu Berkin uyanmıyor.. o annenin o babanın umudu her gün tükeniyor mu, yoksa "ölmesin sadece uyusun en azından yüzünü görebiliriz böylece" mi diyorlar içlerinden..

cümleleri bağlayamıyorum birbirine Berkin.. 

doğum günün kutlu olsun.. 
ama gözüme öyle bakma Berkin..

Hiç yorum yok:

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...