18 Şub 2012

fetih 1453 ve 4+2 kişilik izlenimler silsilesi..

çok fazla birebir kan dökme sahnesi var.
bu sahneler çok uzun.
koskoca istanbul'u fethettik ulan bi tane mehter çalmadı, eksik kaldık duyguya giremedik.
dublaj denilen şeyi icat edeni skim afedersin, sesli çekim yapmamaları rezil bişi olmuş.
şanlı ceddimiz kastan ibaretmiş, esas biscolatalar osmanlıymış da haberimiz yokmuş.
iffet'te oynayan cemil bi türlü iyi adam hissini veremicek sanırım.
ayrıca iffet'te oynayan cemil'in sevgilisi olan kız önceki hayatında sims olabilir.
sims gibi olan bu kıza göz koyan adamla, cemil'e benzeyen adam arasında fark göremedik.
aynı adamın iki ayrı rolde oynadığı ortaya çıksa kesinlikle şaşırmayacağımıza karar verdik.
şahsen gözüm her karede kayhan yıldızoğlu'nu aradı, lakin elbette bulamadı.
ama bizans imparatorunu oynayan adam bence rolünü yanlış anlamış, kayhan yıldızoğlu'nu oynamış.
kayhan yıldızoğlu hiç değilse papa'yı falan oynasaymış be yaa, onsuz bizans filmi mi olurmuş.
fsm'yi oldum olası antipatik bulmuşumdur, bu hissiyatım zerre değişmiş değil.
rumlar ağzının tadını iyi biliyomuş. öyle ki sofrada baklava bile varmış, merve çok net görmüş.
sülüman'ın parlak kaftanlarından eser yoktu, demek ki harbiden istanbul'un taşı toprağı altınmış.
filme yeni parayla17 milyon tl harcanmış diye duyduk.
ama o paranın eski parayla ne kadara denk geldiğini bi türlü hesaplayamadık.
9'da girdiğimiz filmden gece 12,5 ta çıktık. 160 dk, epey de uzunmuş.
eski istanbul manzarasını yaptkları sahneler çok şahane idi.
ama toplamda 1 dakika şöyle geniş geniş eski istanbul manzarası göremedik. evet lan 1 dakika bile.
bi ara ritmik kılıç sesi duymaktan kafamız iyi oldu. (örn. cıs tıs dıs tıs cıs )
tam bu esnada koskoca ordu istanbul'a girdi, bize de eskrim sanatı izlettiler on saat. bi skim anlamadık.
böyle heybetli filmleri sinemada izlemek lazım, o kısmı hoştu.
istanbul'un fethi demek karadan gemileri yürütmek demek ya, he işte biz kızlar o kısmı unutmak istiyoruz.
konuşma dublajından kıstıkları parayı belli ki kan sıçraması, kol bacak kırılması gibi efektlere harcamışlar.
son olarak osmanlı hanedanı gaz üstüne kurulmuş onu anladık. (örn: haydi aslanlar, ya allah)
en son olarak, fsm'nin ortodokslarla olan son sahnesi kadar kötü bir son sahne olabilir mi bilmiyorum.
en en son olarak istanbul'u özledim...
ahanda fragmantrak..

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...