11 Ağu 2010

az geyik yapayım

Bulunduğum, ismi lazım değil ülkede lucky strike yok. Eskiden vardı ama artık gelmiyormuş, çok aradım ama duty freeler dışında bi’ yerde bulamadım. Üzgün ve süzgünüm, bu lanet memlekette güzel olan nadir şeylerden biriydi Lucky. Artık o da yok! Türkiye’de tahtakale-eminönü civarında denk geliyo’dum ara sıra ama onlar da kaçak vesaire çıkıyo’du genellikle. Buraya gelirken ne de sevinmiştim caanım zıkkımıma kavuşcam diye! Neyse, can sıkıcı!

Bu arada Lucky’nin diğer herhangi sigaralara göre çok da enteresan bi’ hikayesi var. Kaynak gösteremem, belki de sadece şehir efsanesidir ancak rivayet olur ki Lucky’lerin üretildiği fabrikada bir işçi grevi olur, greve giden işçilerin işlemeyi reddettiği tütün balyaları bu yüzden uzun süre güneş altında kalır. Grev bitip de eldeki tütün işlenince ortaya tadı bambaşka ve nefis olan yeni bir sigara çıkar.
Kapitalizm işte! Boş durur mu? Bu ‘ Şanslı Grev ’i hemen değerlendirir ve yeni tütün, yeni bir isimle yani Lucky Strike ismiyle piyasaya sürülür. Bu arada tadını, hatta hikayesini geçtim, üzerinize afiyet az biraz anlarım bu tasarım işlerinden ve Lucky paket tasarımıyla da şahane bir objedir. Seviyorum onu ben:
“ LUCKY STRIKE – it’s toasted ”
:)

Hiç yorum yok:

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...